Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2016 11:06 - ТЪРПЕНИЕТО
Автор: bumerang Категория: Други   
Прочетен: 349 Коментари: 0 Гласове:
0



           
            "Ако ударят едната ти буза, подай си и другата". Удрят едната ми буза. Подавам и другата, което на удрящия трябва да говори: "Ти сгреши като ме удари. Спри до тук, добри човече." Но той не спира. Защото не е добро човече. Бие и бие. Реже ми крилата, които се опитвам да отгледам на раменете си. Виждам как друг слага нож в ръцете на дете, за да наранява. Докога да търпя, отче? Той може да ми отнеме живота, може да направи детето убиец. Това добре ли е отче?". "Търпи, човече" - продължава напътстващия. Мантрата "Търпи и ще си спасиш душата" продължава, Поете. За оня Поет става дума, дето, казват, бил агент на злото, и като такъв оставил семейството си и тръгнал да мре за  отечеството. По-търпелив народ от нашия не знам дали има. И добродушен беше - спасяваше гонените; и трудолюбив беше - отнеха му земиците, с които изхранваше децата си с труд, а не с войни и колонизации; и целомъдрен беше - момите му се давеха, заплели плитките си една за друга на синджир, вместо  да се оставят да бъдат поругани; и лишения търпя - крадоха го слугите на Мамона; и търпелив беше - клаха го "правоверни", други рязаха от плътта на майка България и разделяха брат от брата с държавни граници. Затова ли е на път да изчезне? Това добре ли е, отче? Това спасение ли е? Чие спасение? Личното? "Насилието може да бъде спряно само с насилие. Така е направен този свят. И не съм го направил аз.".Това е реплика от филм. Друг (кой ли?) беше казал "Око за око, зъб за зъб". И очите ми се опитаха да извадят, и зъбите ми да избият, и белите ми пари за черни дни окрадоха, и бузите ми пламтят от удари. Аз не се пиша съвършена, господине, защото не съм. С едно око и с половината си зъби, аз искам на този свят да има по-малко зло. Затова, когато го срещна, няма да го търпя. Дори душата ми да не бъде спасена. А какво е зло аз зная. То е обратното на онова, което изброих по-горе. Пък да ме съди, който иска.





 



Тагове:   търпение,   избор,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bumerang
Категория: Други
Прочетен: 316119
Постинги: 203
Коментари: 290
Гласове: 542
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031